#62 Koop een plant en houd deze 1001 dagen in leven (deel 1)


Eisen die ik stel aan een plant: makkelijke verzorging, geen probleem als ik een keer water vergeet, moet tegen warmte kunnen (onze woonkamer ligt op het zuiden), moet tegen een stootje kunnen (zoonlief "crosst" wel eens door de kamer) en niet te vergeten: moet vooral niet in de weg staan.

Oké, best wel aardige eisen. Dus op naar Kees. Zo noemt mijn 3-jarig zoontje het tuincentrum Intratuin in Heerhugowaard. Kees werkt daar al heel lang en maakt altijd een gezellig praatje met mijn zoontje. Of eigenlijk moet ik zeggen: hij moet antwoord geven op 1001 vragen. Zoals "Waarom doe je die korrels in de pot?", "Wat is dat groene spul?", "Wie is die mevrouw?" wijzend naar een klant, etc. Helaas was Kees vrij vandaag.

Het was even zoeken tussen alle mooie planten. Maar met een beetje vakkundige hulp zijn we toch geslaagd. Het is een Drakenbloedboom (Draceana) geworden. Dit is een struikachtige plant met slanke, vertakte twijgen. Een makkelijke plant die weinig water nodig heeft. Thuis meteen in een mooie pot gezet in de seramis kleikorrels en die kale hoek in de kamer is weer mooi opgevuld. Nu niet vergeten water te geven. Nog 1000 dagen en dit doel is bereikt.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten