#73 Kijk 25 films

Het kijken van 25 films is voor mij niet moeilijk. Dus is een extra uitdaging maakt het nét iets spannender: kijk 26 films die je nog niet eerder hebt gezien én die beginnen met een letter van het alfabet! Alle 26 letters komen een keer aan bod. De eerste paar films zal niet zo moeilijk worden. Maar daarna...

Films kijken is een lekker tijdverdrijf. Even alles om je heen vergeten en "dom kassie kijken". Een voorkeur voor een genre heb ik niet. Gelukkig hebben we Netflix. Films kijken wordt daarmee een stuk makkelijker: geen last van irritante reclameblokken die elke 10 minuten verschijnen en kijken wat en wanneer je wilt. Van alle films van het alfabet heb ik er slechts één via de kabel gekeken. Sommige films heb ik gekeken omdat er niks anders beschikbaar was. Ik zit immers gebonden aan die 26 beginletters. Bijna alle films beginnen met 'The' en verder blijft er weinig over. Films die ik echt nooit zou kijken, heb ik toch gezien. Leuke en ontroerende films, tekenfilms, drama, actie en science fiction. Van alles en nog wat.

Top of flop
Oké, niet allemaal waren ze even leuk of goed. Bij de film Knowing kwam ik pas op driekwart van de film tot de conclusie dat ik de film al eens had gezien. Ongelofelijk! Wat een suffe film. Geen wonder dat ik die film was vergeten. De 'vervangende' film Kinky Boots was hilarisch. Heerlijke Britse humor. En Defiance was een geweldige film. Normaal hebben oorlogsfilms geen grote aantrekkingskracht op mij. Maar dit waargebeurde verhaal over Joodse broers die tijdens de oorlog mensen verstoppen in een groot bos in Wit-Rusland was prachtig gefilmd en heel goed gespeeld. Een verrassing!

Hieronder de films op een rij:

A = A Gift of Miracles, zaterdag 22 augustus 2015
B = Bless me, Ultima, zaterdag 15 augustus 2015
C = Coraline, vrijdag 18 september 2015
D = Defiance, zondag 22 november 2015
E = End of Watch, woensdag 2 december 2015
F = Fireproof, vrijdag 16 oktober 2015
G = Goal!, dinsdag 25 augustus 2015
H = Hostage, donderdag 8 oktober 2015
I = I Am David, zaterdag 12 september 2015 + In Your Eyes, dinsdag 6 oktober 2015
J = Journey to the Center of the Earth, zaterdag 1 november 2015
K = Knowing, vrijdag 23 oktober 2015 + Kinky Boots, maandag 7 december 2015
L = Laggies, donderdag 20 augustus 2015
M = Million Dollar Arm, maandag 24 augustus 2015
N = National Security, zaterdag 21 november 2015
O = Olympus Has Fallen, woensdag 9 september 2015
P = Planet 51, woensdag 25 november 2015
Q = Quartet, woensdag 14 september 2015
R = RV, dinsdag 11 augustus 2015
S = Super 8, zondag 23 augustus 2015
T = Tooth Fairy, vrijdag 9 oktober 2015
U = Unaccompanied Minors, vrijdag 27 november 2015
V = Vicky Cristina Barcelona, dinsdag 24 november 2015
W = White House Down, zondag 18 oktober 2015
X = xXx: State of the Union, zondag 15 november 2015
Y = You May Not Kiss The Bride, dinsdag 13 oktober 2015
Z = Zambezia, vrijdag 11 september 2015

Voorlopig even geen 'verplichte' films meer kijken. Check: doel 73 is gehaald!

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten