#9 Maak een Nieuwjaarsduik

Oké. Wie mij kent zal het onderstrepen: ik kan niet tegen kou. Een beetje fris briesje en ik heb een sjaal om. Gaat de temperatuur onder de 20 graden, dan loop ik in een lange broek. Bikini? Die gaat pas aan als het ruim 25 graden is. Dus om dan een Nieuwjaarsduik te doen?!

Zal ik of zal ik niet? Ik werd vanmorgen wakker en nam het besluit: JA! Ben ik echt zo gek? JA! Gelukkig heb ik een lieve vriend die ik al heel lang ken en mij niet alleen liet gaan. Ernst, mijn dank is groot! De duik werd samen een stuk leuker. En gelukkig waren we niet alleen ...

Warming-up 
Volgens nieuwsbronnen waren er ruim drieduizend nieuwjaarsduikers in Egmond aan Zee. Als je daar tussen staat, dan ervaar je dat echt niet zo. Voor aanvang van de duik, deden we met veel andere deelnemers mee aan een gezamenlijke warming-up.
Opzwepende muziek en sportende enthousiastelingen maakten de voorbereiding tot een waar feest. Bovendien kregen we het er goed warm van. Enige minpuntje waren mijn tenen. Bij het uittrekken van de sokken werden en bleven ze koud. Hoe hard ik ook mee deed met de warming-up.

De duik
En dan is het zo ver. De klok tikt de laatste seconden weg en daar gaan we. Rennend langs het publiek dat drie rijen dik stond, bereiken we de zee. Ik hoor mijzelf denken: ga ik dit echt doen? En voor ik het wist lag ik languit in zee. Lachend kwamen we er weer uit. De kou viel eigenlijk best wel mee. Nog een keer? Waarom niet. Hoppa, daar gingen we nog een keer en nog een keer en nog een keer. Na vier duiken was het wel genoeg. Snel droge kleren aan en de medaille om. Die hebben we verdiend!

Happy New Year!

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten