#71 Lees vijf boeken uit



Boeken lezen. Dat is sinds mijn middelbare school naar een dieptepunt gezakt. Waarom? Al die verplichte en oude boeken met te ingewikkelde verhaallijnen zorgden er voor dat het leesplezier verdween. Gelukkig is het plezier in lezen terug. Maar nu gun ik mij er zelden tijd voor. Reden genoeg om er tijd voor vrij te maken.

Hieronder de vijf boeken met opvallende quotes:

#1 Esther Verhoef - Lieve mama
De dood discrimineerde niet. Niet op leeftijd, niet op geslacht of ras. Mooie, dikke, lelijke en dunne mensen het maakte de dood niets uit. Hij pakte wat hij wilde. at random.

#2 Harlan Coben - De verbeelding
“Dingen konden altijd later nog gezegd worden, maar wat was gezegd, kon niet meer ongedaan worden gemaakt.”

#3 Esther Verhoef - De kraamhulp
Houden van blijft. De navelstreng wordt meteen na de geboorte doorgeknipt, maar er loopt er altijd eentje naast. Een die niet zichtbaar is, maar wel voelbaar. En die blijft altijd aan je trekken, mama. Altijd.

#4 Hendrik Groen - Pogingen iets van het leven te maken
“Bij het woord bejaardenhuis begon men zich allengs ongemakkelijk te voelen. 'Bejaarden' werden 'ouderen'. Het bejaardenhuis werd een verzorgingshuis. Het verzorgingshuis werd een zorgcenrum. En sinds kort ben ik aangesloten bij een marktgerichte serviceorganisatie voor belevingsgerichte zorg op maat. Ik snap nu wel waarom de zorgkosten de pan uit rijzen.”

#5 Graeme Simsion - Het Rosie Project
“Mensen zijn vaak blind voor hun eigen problemen, terwijl deze overduidelijk zijn voor hun omgeving.

Ik ga vaker tijd vrijmaken voor een goed boek...

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten