#4 Ga indoor skydiven

Uit een vliegtuig springen? Nee, dat is écht niks voor mij. Gelukkig bestaat er zoiets als indoor skydiven. In de geweldige windtunnel van Indoor Skydive Roosendaal leer je de techniek onder begeleiding van een professionele instructeur en ervaar je het zweven tijdens de 'vrije val'. 

Ik hou van spannende activiteiten en dit wil ik al zo lang doen. Zo'n 4,5 jaar geleden mocht ik deze activiteit voor een groep klanten van mijn werk organiseren. Ik zou ook mee doen, maar ik was net bevallen en kwam kort daarna in het ziekenhuis te liggen. Helaas, ik kon niet mee. Vervolgens ging mijn zusje trouwen en was er een leuk vrijgezellen uitje: indoor skydiven. Je raadt het al; dit was voor de mannen. Vol (gezonde) jalouzie hoorde ik de enthousiaste verhalen van mijn vriend aan. Dus dit MOEST gewoon op mijn Day Zero Project lijst!

Day Zero Project
Vaak genoeg maak ik to-do-lijstjes. Enige probleem is de uitvoering. Dat schiet er wel eens bij in. Tijd dus om het anders aan te pakken. Een échte lijst: uitvoerbaar en haalbaar met een tijdslimiet. Leuke en nuttige dingen die ik al langer wil doen, waar ik sinds ik moeder ben gewoonweg niet aan toe kom (lees: geen tijd voor vrij maak). Met het Day Zero Project heb ik het doel om ze allemaal te halen!

Het eerste na de vaste doelen op de lijst staat indoor skydiven. Dit wil ik al zo lang doen. Dus oppas regelen en gaan. En zo stond ik samen met mijn vriend vol spanning op zondag 18 december jl. klaar om een indoor skydive te maken bij Indoor Skydive Roosendaal. Na het inchecken liepen we meteen door naar de windtunnel waar we alvast een kijkje konden nemen terwijl anderen aan het indoor skydiven waren. Omdat we net aankwamen toen een groep ging wisselen, werden we getrakteerd op een spectaculaire show van de instructeurs. Geweldig om te zien. De kapriolen die ze uithalen zijn echt ongelofelijk!

Twee vrienden waren ook mee en zij gaan de ronde na ons skydiven, zodat wij op hun kleine meid kunnen passen. Op deze manier kunnen we ook van elkaar foto's maken. Na het omkleden werden we opgewacht in een instructiezaal door onze instructeur Jelle. Met een duidelijke film werden de beginselen van het skydiven uitgelegd. De aanwijzingen van de instructeur gaan met handgebaren, omdat door het geluid in de windtunnel elkaar verstaan onmogelijk is. Goed opletten dus!

Ready to fly!
Daarna was het tijd om via sluisdeuren naar de windtunnel te gaan. De spanning neemt toe. Lukt het mij om zelfstandig te zweven? Zal ik niet tegen de wanden knallen? Gelukkig hebben we vijf keer een kans om het onder de knie te krijgen. En dan ben ik aan de beurt. Met een big smile sta ik klaar om de eerste sprong te maken. Het is even wennen, maar met de duidelijke instructies van Jelle zweef ik al snel zelfstandig. Wat is dit ongelofelijk gaaf! Zweven op de wind, links en rechts om draaien, naar boven en naar beneden, vooruit en achteruit. Het lukt allemaal. Het zelfstandig instappen gaat bijna goed. Wat een super ervaring. Ik kan maar niet stoppen met glimlachen. Nog vol adrenaline krijgen we na het skydiven ons certificaat uitgereikt door Jelle, de instructeur. Woohoo!! Bijna alle vinkjes behaald op het certificaat. Mijn snelheid was 200 km/u. Super tevreden en blij met het resultaat.

Dan is het tijd voor onze vrienden. Ook zij hebben vijf indoor skydive sessies. Hun kleine meid keek mee met een grote koptelefoon op tegen het geluid van de windtunnel. Even zwaaien naar papa en mama die maar niet kunnen stoppen met glimlachen tijdens het indoor skydiven.

Na afloop raken we maar niet uitgepraat. Alle vier zijn we vol enthousiasme. Een geweldige ervaring en dit was zeker niet de laatste keer. Het zweven geeft zo'n enorme kick. Dit ga ik zeker nog een keer doen. Ik kan bijna niet wachten...

Doel #4: check, I can fly!!

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten