#12 Ga tien keer een Zumba-les volgen

Zumba wordt niet gedaan in de sportschool waar ik train. Maar Sh'bam wel. Dus als ik toch al een sportabonnement heb, dan kan ik net zo goed Sh'bam doen. Verschil is trouwens niet heel groot. Basis van allebei is dans. Van Zumba meer latin en bij Sh'bam verschillende dansstijlen van latin tot hiphop en modern.

#1 - 31 januari 2017: de eerste les kan ik al aardig meekomen met de groep die al een paar weken aan de routine werken. Maar de spierpijn de dagen na de les is echt verschrikkelijk. Mijn kuiten lijken wel van hout! En net toen dat zakte, kreeg ik pijn onder mijn voet. Uh, moet ik hier wel mee doorgaan?

#2 - 7 februari 2017: zal ik wel of zal ik niet? De spierpijn is net 1 dag weg... ja gewoon gaan! Heerlijke feel good les. Spierpijn was de volgende dag gelukkig niet zo erg als na de eerste les.

#3 - 14 februari 2017: Valentijnsdag en het was gewoon druk! Ondanks dat de instructrice ziek was, ging de les door met Helma. Het was alleen een andere les: aerobics! Een dat een uur lang! En wat was het leuk. Geweldige muziek en een uur lang op één tempo door. Zweten...

#4 - 21 februari 2017: ik begin de choreografie onder de knie te krijgen. Dus de bewegingen kunnen groter en intensiever. Vandaag genoeg ruimte tijdens de voorjaarsvakantie. We zijn met z'n drieën.

#5 - 28 februari 2017: het was weer lekker!

#6 - 21 maart 2017: alles in de mix. Oftewel, alles wat hiervoor is geleerd, inclusief alle voorgaande programma's (die ik niet ken) gaan door elkaar. Oef, dat was even goed opletten. Maar wel super leuk. Er zat veel salsa bij.

#7 - 28 maart 2017: alles in de mix. Net zoals vorige week. Leuke feel good nummers en gevarieerde choreografieën.

#8 - 4 april 2017: de start van een nieuw programma: Sh'bam 27. De choreografie is makkelijker geworden. Maar jemig! Een hoop bovenbeen oefeningen zijn er voor terug gekomen. Dat wordt morgen spierpijn in de benen.

#9 - 11 april 2017: oh, die spierpijn... vooral de bovenbenen. Het nieuwe programma is lekker opzwepend. Met een blij gevoel na de les weer naar huis.

#10 - 18 april 2017: de choreografie is niet moeilijk. Misschien iets te simpel. Maar daardoor kun je goed voluit gaan. En dat voelt goed!

Elke week ga ik met plezier naar de les en kom ik met een 'feel good' gevoel thuis.

Doel 12: voltooid en voorlopig ga ik lekker door met Sh'bam. Dancing feels good!



CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten